29.12.14

Pasca UPSR-Pertandingan Koir Lagu Patriotik

Bismillahirrahmannirrahim.. Bila si manis menulis (^_^)

Asalamualaikum kepada pengunjung blog cikgu. Selamat berhujung minggu. Program selepas UPSR disambung lagi ya. Kalini aktiviti Panitia kajian Tempatan dan Sivik sebenarnya.

Kelainan dibawa pada tahun ini iaitu diadakan pertandingan Koir berkumpulan menyanyikan lagu-lagu patriotik yang telah disusun oleh Cikgu Arshad. Ada 8 tajuk lagu bersamaan 8 kumpulan .

Murid diberi masa untuk menghafal teks yang diberikan. lagu-lagu juga mudah dan biasa murid alunkan masa perhimpunan hari rabu. Jadi dah biasa dengarlah.  Sehari untuk murid hafal dan bincang pakai baju apa, eksesori apa, props apa yang nak dibawa, siapa vokal dan sebaginya.

Keesokan hari diadakan pertandingan. hakim ada 3 iaitu Cikgu Hazil, C.Iza, C.Fadillah dan cikgu sendiri. Ada yang sangat bersemangat, ada yang malu-malu dan segan, ada juga yang tak hafal lagu, ada yang nak buka mulut pun takud, ada yang bersuara kuat memonopoli ahli lain..macam-macam ragam tapi yang pasti cikgu dan anak-anak semua seronok dan bersemangat mendengar lagu-lagu patriotik hari ini.









Tiada ulasan:

Catat Ulasan